vi kör lite

jag kör igång igen! fingrarna börjar knaka så det är dags att göra något åt det, på't bara!

denna gång hamnar det om vägen till toppen. nu är det dags att sluta misshandla kroppen, vilket är det enda jag gjort det sista året i princip. eller jag har misshandlat den de senaste ÅREN ganska grovt, men sista året har värvats med knappt någon träning alls.

i april började jag jobba mig nedåt med lite lätt styrketräning och genom att sätta igång att jogga igen. idag känner jag framförallt en enorm anledning till att börja skriva igen!

även fast jag varit i någorlunda bra form konditionsmässigt under en period så har jag aldrig gett mig på milen, aldrig ens gjort ett försök på den. för drygt 3-4 veckor sedan gjorde jag mitt första försök. efter 9.1km fick jag bryta, inte på grund av att jag var trött (för jag hade massa energi kvar) utan för att mina knän sa ifrån. sedan dess har jag bara joggat två gånger, men idag kände jag att det var dags att ta milen. vilat mig i form med andra ord!

10.02km på 58.47, och med det tar jag milen under timmen, nu ska jag jobba mig nedåt! och det som känns fantastiskt är att jag inte alls var slut när jag var klar. stannade upp två minuter och pustade lite innan jag kom på att jag hade 2km hem, så jag fick löpa dom hem också.

men först och främst ska jag jobba ner mig i vikt, och börja ta hand om kroppen ordentligt. nu ska jag minska utematen rejält, minska godis, minska alkohol och minska läskintag. mindre onyttigt och mer nyttigt med andra ord, en gammal standard! så nu ska vi jobba!

AVLÄMNADE FOTSPÅR

Lämna ett spår här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Fotspår:

Trackback
RSS 2.0